هواپیماهای “برجامی”۱۱همین هواپیمارسید+مشخصات وقیمت

هواپیماهای

مشخصات اولین هواپیمای دریافتی ایران از ایرباس-بعدازبرجام

برد پرواز: ۷۴۰۰ کیلومتر
ظرفیت: ۲۳۶ مسافر
 دو موتوره
حداکثر سرعت: ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۴۵۰ میلیارد تومان
این ایرباس اولین هواپیما از مجموع ۱۰۰ ایرباسی است که دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برجام خریداری کرده است تا ناوگان فرسوده حمل و نقل هوایی ایران بازسازی شود. ایران‌ایر اعلام کرده در صورت اجرایی شدن این قرارداد، می‌توان انتظار داشت در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود هشت فروند از هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس وارد ناوگان ایران شود. بنابراعلام ایران ایر، پس از ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۳۰ تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
 خانواده ایرباس ای۳۲۰ خانواده‌ای از هواپیماهای لاغر پیکر از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز درآمد.
این هواپیما قابلیت حمل حداکثر ۲۳۶ مسافر در برد نهایت ۵۹۰۰ کیلومتر را دارد. مدل ۲۱۱ با موتور CFM56-5B3 یا ۵B3/P or 5B3/2P تولید می‌شود. بر اساس گواهی‌نامه ثبت هواپیماهای جدید، سازمان هواپیمایی یک فروند ایرباس ۳۲۱ را با شماره سریال ۷۴۱۸ به نام ایران‌ایر به ثبت رسانده تا این هواپیما نخستین فروند از هواپیماهای مسافرتی باشد که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری شده‌اند.
این هواپیماروز چهارشنبه (۲۲ دی‌ماه۱۳۹۵) در فرانسه تحویل ایران‌ایر شد.پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ واردفرودگاه ایران شد
***

  سومین هواپیمای برجامی

دیروز(۴فروردین۹۶) این هواپیما با حضور «فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران ایر، در تولوز فرانسه به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
این هواپیما در حالی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست که آسمان تهران بارانی و مه آلود است.
به مناسبت ورود این هواپیما با ماشین های مخصوص، در باند فرود آب پاشیده شد.
سپس ایرباس را به آشیانه انقلاب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هدایت کردند.
نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی۳۲۱ (A321) بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۵ به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.
در آیین ورود دومین فروند از هواپیماهای ایرباس، مدیرعامل ایران ایر گفت: از امروز روند تحویل سومین فروند هواپیمای ایرباس آغاز شده است و اگر همه چیز خوب پیش برود بیست و نهم یا سی ام اسفند ماه شاهد ورود سومین فروند هواپیمای ایرباس به کشور خواهیم بود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین المللی نیز در این آیین گفت: پرداخت ۳۳۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایران ایر در زمان دولت پیشین تصویب شد تا ایران ایر بتواند ۶ فروند هواپیمای نو خریداری کند.
«اصغر فخریه کاشان» افزود: طبق قرارداد امضا شده با ایرباس ۱۵ درصد منابع مالی باید توسط ایران ایر تامین شود که بخشی از آن از محل این تسهیلات و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های لیزینگ تامین می شود.
شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره ۱۰ ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.
این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما۳۲۱ می شود که می تواند روزانه ۱۴ یا ۱۵ ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.
سومین فروند از هواپیماهای ایرباس با ۲۳۸ صندلی شامل ۳۲ صندلی بیزینس کلاس و ۲۰۶ صندلی اکونومی کلاس وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده است.
با لغو تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نوسازی ناوگان هوایی ایران وارد عرصه جدیدی شد تا با ورود ناوگان هوایی نو هموطنان با اطمینان خاطری بیشتری سفرهای هوایی خود را انجام دهند.
شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما را با شرکت فرانسوی ایرباس و ۸۰ فروند را با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ امضا کرده است.
قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره نیز با شرکت فرانسوی-ایتالیایی «ای.تی.آر» (ATR)- از شرکت های زیرمجموعه ایرباس- بزودی نهایی می شود.
در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دوربرد، میان برد و کوتاه برد دارای بیش از۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و با ورود تدریجی این هواپیماها فرصت اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۲۰ هزار نفر از متخصصان ایرانی فراهم می شود.
اوایل مهرماه پارسال اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک-OFAC) برای شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بویینگ مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد.
با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید و قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری بین ایران ایر و شرکت ایرباس برای خرید یکصد فروند هواپیما امضا شد.
بر اساس این قرارداد، ایران ایر ۴۶ فروند هواپیما ۳۲۱ از ایرباس می خرد که در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.
ایران ایر همچنین ۳۸ فروند ایرباس از نوع ۳۳۰ تحویل می گیرد که ۲۵۳ صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای این شرکت بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ صندلی می شود.
قرار است ایران ایر ۱۶ فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ متشکل از پنج هزار و ۶۰۰ صندلی را نیز برای پروازهای دوربرد خود تحویل بگیرد.
صنعت هوایی کشور در سال های گذشته به واسطه تحریم، بازسازی و نوسازی نشده بود و متخصصان صنعت هوایی ایران در سال های گذشته در شرایط بسیار سخت به دلیل نبود دسترسی آسان به قطعات هواپیماها با تلاش های شبانه روزی خود صنعت هوانوردی ایران را سرپا نگه داشته بودند.
براساس قراردادی که ایران ایر با بوئینگ منعقد کرده قرار است نخستین فروند از این هواپیماها در ۲۰۱۸ به ایران ایر تحویل شود و شرکت ای تی آر نیز قرار است از ۲۰ فروند هواپیمای ۷۲ نفره ۳ فروند آن را در آینده نزدیک تحویل ایران ایر دهد.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایر ۸۵ درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و ۱۵ درصد آن را از منابع داخلی خود تامین خواهد کرد.
با صدور مجوز اداره خزانه داری امریکا به شرکت های بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران، مذاکرات بین نمایندگان بویینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید تا اینکه در سفر بیست و یکم آذرماه امسال معاون مدیرعامل بویینگ به تهران، پس از ۴۱ سال قرارداد خرید ۸۰ فروند بویینگ به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار امضا شد.
بر پایه این قرارداد، ایران ایر از این شرکت ۸۰ فروند هواپیما در سه کلاس متفاوت خرید که ۵۰ فروند آن مدل ۷۳۷ با ۱۳۰ صندلی است؛ بنابراین در مجموع ظرفیت صندلی های صنعت هوایی ایران، با تحویل این هواپیماها به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ صندلی می رسد.
همچنین ۱۵ فروند بویینگ ۷۷۷ ای.ار- ۳۰۰ با ۳۵۰ صندلی و ۱۵ فروند هواپیمای پهن پیکر ۷۷۷ با بیش از ۳۹۰ صندلی خریداری شده است تا مجموع صندلی های این هواپیماها در ایران ایر بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ صندلی افزایش یابد. / ۰۵/۰۱/۱۳۹۶ ایرنا

   ***

 هواپیماهای جدید ATR وارد کشور شدند

هواپیمای جدید ATR72 هما

در ادامه ورود هواپیماهای خریداری شده از کمپانی فرانسوی-ایتالیایی ATR، لحظاتی پیش دو فروند از این هواپیما در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند. با احتساب این دو فروند تاکنون ۶ فروند هواپیما ای تی آر به ایران‌ایر تحویل شده است.

بر اساس قرارداد هما و ATR قرار است در سال آینده میلادی ۱۴ فروند هواپیمای دیگر تحویل ایران ایر شود. قیمت هر کدام از این هواپیماها ۲۰ میلیون دلار است و پول ۶ فروند وارد شده از طریق منابع صندوق توسعه ملی به صورت نقدی پرداخت شده است./۰۶ مهر ۱۳۹۶تسنیم

***

ورود ۱۰ فروند هواپیمای نو به کشور

امروز۲فروندواردشد

 پس از ورود ۹ فروند هواپیما که به دنبال توافق برجام صورت گرفت،حالا مدیرعامل ایران‌ایر از ورود

۱۰فروند هواپیمای جدید در سال آینده خبر می دهد،به این ترتیب نوسازی ناوگان هوایی کشور سرعت بیشتری می گیرد.

تقریبا دو سال از اجرای برجام می‌گذرد؛ اتفاقی که تا حدودی باعث نونوار شدن صنعت هوایی کشور شد. تا پیش از۶ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر و ۳ ایرباس وارد ناوگان هوایی کشور شده بود و امروز نیز هفتمین و هشتمین ای‌تی‌آر و یا به عبارتی، دهمین و یازدهمین هواپیما در آسمان ایران جا خوش کرد.

***

فرزانه شرفبافی ،مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” گفت: در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را منعقد کرده که به عنوان پسابرجام معروف و از این تعداد ۱۱ فروند تحویل گرفته شده است./۰۲ بهمن ۱۳۹۶درسفرلارستان

***

آمارناوگان هوایی کشورایران

آمارها نشان می‌دهد که

بیش از  ۲۶۶ هواپیما در ناوگان هوایی مسافری کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است

 این اعداد و ارقام حکایت از آن دارد که تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال در ناوگان هوایی کشور فعالیت دارد. استفاده بیشتر از این هواپیماها باعث شده بود که بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، هزینه اضافه بر دوش صنعت هوایی کشور بگذارد؛ این در حالی است که هزینه تامین قطعات این هواپیماها و تعمیر آنها بسیار گران بوده و برخی قطعات، دیگر در بازار نیست. همچنین مصرف سوخت این هواپیماها بسیار بالا گزارش شده است.

چگونگی پرداخت اقساط هواپیماها
حال با ورود دو فروند هواپیمای جدید ای‌تی‌آر که امروز در فرودگاه به زمین نشست، ۱۴۰ صندلی به ناوگان هوایی ایران‌ایر افزوده شده است. بر اساس قرارداد منعقده شده، ۱۲ فروند هواپیمای دیگر از نوع ATR باقی می‌ماند.

در این میان، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل ایران‌ایر اعتقاد دارد «متوسط سن ناوگان ما به ٢٠ سال می رسد این نشان می دهد راه زیادی داریم.» به گفته وی، «در سال ٢٠١٨ اگر برنامه‌ریزی‌ها به درستی پیش رود و طرف مقابل پایبند قرارداد باشد، ما شاهد ورود بویینگ ٧٧٧، ایرباس ٣٢٠ و ایرباس ٣٢١ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.»

وی همچنین در مراسم ورود ۲ فروند ای‌تی‌آر جدید از ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید در سال آینده خبر داد. شرفبافی درباره چگونگی پرداخت اقساط هواپیماهای جدید عنوان کرد: «مدت زمان پرداخت ۱۰ تا ۱۲ سال است اما میزان آن ممکن است تغییر کند چراکه برای تامین فاینانس با شرکت‌های متفاوتی وارد قرارداد شده‌ایم.»

شرفبافی در سال‌جاری و در سال آینده چه تعداد هواپیما وارد کشور می‌شود، متذکر شد: «باید ۱۲ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر دیگر وارد ناوگان شود. تاکنون ۸ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر وارد ناوگان ایران ایر شده است و تا پایان سال ۹۶ هیچ هواپیمای دیگری تحویل داده نمی‌شود، اما در سال ۹۷ حدود ۸ تا ۱۰ فروند هواپیما تحویل خواهیم گرفت.»

بویینگ تامین مالی ۸ هواپیما را پذیرفت
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت:‌ «در حال حاضر تامین مالی ۲۳ فروند هواپیما نهایی شده است و بویینگ تامین مالی هشت فروند هواپیما را پذیرفت

اصغر فخریه‌کاشان با اشاره به منابع موجود برای تامین مالی هواپیماهای جدید، افزود: «همان‌طور که بارها گفته‌ام، از سه منبع برای تامین مالی هواپیماهای جدید استفاده می‌کنیم که صندوق توسعه ملی، فاینانس شرکت‌های فروشنده و شرکت‌های لیزینگی از منابع موجود هستند

وی درباره تامین مالی هواپیماهای ای‌تی‌آر تصریح کرد: «در حال حاضر هشت فروند هواپیمای ای‌تی‌آر تحویل گرفته شده و ۱۲ فروند باقی مانده است که تامین مالی این ۱۲ فروند هواپیما را خود کمپانی ATR بر عهده گرفته است

فخریه کاشان با ذکر این نکته که مذاکرات شرکت‌های با سایر شرکت‌های  لیزینگ برای تامین مالی باقی‌مانده ای‌تی‌آرها ادامه دارد، گفت: «در حال مذاکره هستیم و هر شرایطی که باعث فاینانس ارزان‌تر شود آن را انتخاب می‌کنیم.»

قائم مقام وزیر شهرسازی همچنین با اشاره به پرداخت اقساط خرید هواپیماهای جدید، عنوان کرد:

«اقساط هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود و خود هواپیماها وثیقه وام هستند. دولت برای خرید این هواپیماها تضیمنی را ارائه نداده است و قرار بر این است که اقساط از محل درآمدهای ایران ایر پرداخت شود

فخریه‌کاشان درباره این‌که آیا مناقصه تعیین  فاینانسر هواپیماهای جدید برگزار شده است، گفت: «این مناقصه اخیرا برگزار شده است و با دو شرکت برای تامین مالی قرارداد خرید هواپیماهای جدید وارد مذاکره شده‌ایم. چند شرکت در این مناقصه باقی مانده بودند که با تغییر شرایط  موجود این تعداد به دو شرکت کاهش پیدا کرد و در حال حاضر مذاکره با این دو شرکت در جریان است.»

وی افزود: «امیدواریم قبل از پایان سال ۹۶ قرارداد ایران ایر با این شرکت‌ها نهایی شود. البته پیش از این با شرکت‌های لیزینگی وارد مذاکره شده بودیم، اما شرایط به گونه‌ای بود که به دنبال برگزاری مناقصه و استفاده از بهترین شرایط تعیین فاینانسر بودیم، اما با تغییر شرایط بین‌المللی با دو شرکت وارد مذاکره برای تامین مالی هواپیماهای جدید شدیم.»

۳ ایرباس می‌آید
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: «احتمالا در سال ۲۰۱۸ سه ایرباس وارد کشور می‌شوند که فاینانس این سه ایرباس تعیین تکلیف شده است و برای فاینانس این سه هواپیما خود شرکت ایرباس متعهد شده است و در حال نهایی کردن آن هستیم.  همچنین خود کمپانی بوئینگ فاینانس هشت فروند هواپیما را بر عهده گرفته است و تا این لحظه بر روی فاینانس هشت فروند هواپیمای بوئینگ حساب باز کرده‌ایم.»

فخریه‌کاشان درباره مذاکره با دو شرکت فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید گفت: «با دو شرکت خارجی که یکی از این شرکت‌ها اروپایی و دیگری چینی است برای تامین مالی هواپیماهای جدید در حال مذاکره هستیم و تاکنون مشکلی در روند مذاکرات با این دو شرکت به وجود نیامده است.»

وی همچنین با اشاره به درخواست برخی از دفاتر حقوقی در خارج از کشور برای افشای قرارداد بوئینگ گفت: «دو ماه گذشته برخی از دفاتر حقوقی در خارج از کشور به بهانه اینکه ایران در موضوع حادثه ۱۱ سپتامبر دخالت داشته تقاضای افشای قرارداد بوئینگ را داشتند؛ البته این تقاضا در داخل کشور با نیت خوب وجود داشت، اما به هر حال امکان افشای قراردادهای خرید هواپیما وجود ندارد.»

اشانتیون (sample)هواپیمایی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره ارائه یک فروند هواپیمای رایگان از سوی ایرباس گفت: «در مذاکراتمان موفق شدیم یک فروند ایرباس رایگان از این کمپانی بگیریم که در نهایت قرار بر این شد هزینه ۹۹ فروند هواپیما را به ایرباس بپردازیم و صد هواپیما از ایرباس تحویل بگیریم بنابراین درصد تخفیف هواپیمای رایگان در بین ۹۹ هواپیمای دیگر تقسیم شد.»

فخریه‌کاشان درباره تفاوت فاینانس از شرکت‌های لیزینگ و کمپانی‌های فروش هواپیما تصریح کرد:‌ «تفاوت آن در زمان فاینانس است؛ به طوری که کمپانی‌های فروشنده هواپیما ۱۰ ساله فاینانس را قبول می‌کنند؛ در حالی ما به دنبال فاینانس ۱۵ ساله هستیم.»/

جزییات ورود ۲ هواپیمای نو به کشور

 مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه ۹دی ماه دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ATR متعلق به شرکت هما در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، از صدور گواهینامه ثبت و اجازه پرواز دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ۶۰۰-۷۲ ATR متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده اظهار کرد: با ورود این دو فروند هواپیما، تعداد هواپیماهای نو خریداری شده از نوع ATR به ۸ فروند و با احتساب سه فروند ایرباس خریداری شده، به ۱۱فروند خواهد رسید.

وی افزود: هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰، دارای ظرفیت ۷۰صندلی است که برای مسیرهای کوتاه برد به کار گرفته خواهد شد.

جعفرزاده گفت: شنبه ۹دی ماه ساعت ۹صبح دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ATR متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

وی اظهارداشت: با ورود این دو فروند هواپیما، ۱۴۰ صندلی به ناوگان هوایی این شرکت افزوده می شود.در پی توافق برجام و لغو تحریم ها قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR۷۲ سری ۶۰۰ بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ‘ هما ‘ و شرکت ایتالیایی – فرانسوی ATR به امضا رسید.

نخستین هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ در سال ۲۰۱۰ تحویل مشتری شد و این هواپیما منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان هم اکنون در حال پرواز است.

مدل سفارشی ایران ایر قادر است ۷۰ نفر را تا مسافت ۱۵۲۸ کیلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.خبرآنلاین۸و۹ دی ۱۳۹۶خبرآنلاین

 

***

قیمت انواع مدل‌های هواپیمای مسافری بوئینگ –درسال۲۰۱۲

شرکت بوئینگ در سطح جهانی به عنوان بزرگترین تولیدکننده هواپیمای مسافری شناخته شده است و سهم قابل توجهی از بازار فروش هواپیماهای ترابری و مسافری در جهان در اختیار این شرکت است.

خبرگزاری فارس: قیمت انواع مدل‌های هواپیمای مسافری بوئینگ

به گزارش ایرکرفت کامپر، در سایه این فعالیت‌های اقتصادی این شرکت حجم قابل توجهی از تجهیزات نظامی هوایی و الکترونیکی را نیز برای کشورهای مختلف از جمله ارتش ایالات متحده آمریکا تأمین می‌کند.

دفتر مرکزی شرکت بوئینگ در ایالت شیکاگو واقع است و از جمله هواپیماهای تولیدی این شرکت می توان به هواپیماهای سری ۷۴۷-۱۰۰ تا ۷۴۷-۸۰۰، ۷۵۷، ۷۸۷ اشاره کرد.

تولیدات نظامی این شرکت شامل تسلیحاتی مانند جنگنده،  سیستم‌های موشکی استراتژیک، سیستم های لیزری و الکترو اوپتیکال، و سیستم های ناوبری جهانی می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی، شرکت بوئینگ تنها در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۴ میلیارد دلار سود خالص به دست آورده است که تقریبا نیمی از این سود مربوط به فروش تجهیزات و هواپیماهای نظامی بوده است.

فهرست قیمت انواع محصولات بوئینگ

بوئینگ ۷۴۷-۸ ……… ۳۵۱٫۴ میلیون دلار معادل ۱۰۴۰ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰…….. ۲۴۰ میلیون دلار معادل ۷۰۸ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ER………. 266.5 میلیون دلار معادل  ۷۸۶ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ER……… 258.8 میلیون دلار معادل ۷۶۲ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰LR…………291.2 میلیون دلار معادل ۸۵۸ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰…………………۲۷۹ میلیون دلار معادل ۸۲۳ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER………………………………. 315 میلیون دلار معادل  ۹۲۹ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۳۷-۶۰۰…………………………………. ۵۷ میلیون دلار معادل ۱۶۸ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۸۷-۱۰X…………………………………. 275 میلیون دلار معادل ۸۱۱ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۳۷ کانورتبل……………………………….۶۳ میلیون دلار معادل ۱۸۵ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۳۷ -۷۰۰………………………………….۷۴٫۸ میلیون دلار معادل ۲۲۰ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰…………………………………..۸۹٫۱ میلیون دلار معادل ۲۶۲ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۳۷-۹۰۰ER……………………………….94.6 میلیون دلار معادل ۲۷۹ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۸۷-۳…………………………………….. ۱۴۶ میلیون دلار معادل ۴۳۰ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر……………………………… ۲۰۶٫۸ میلیون دلار معادل ۶۱۰ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۸۷-۹……………………………………… ۲۴۳٫۶ میلیون دلار معادل ۷۱۸ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۶۷-۲۰۰………………………………….. ۱۶۰٫۲ میلیون دلار معادل ۴۷۲ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۶۷-۳۰۰…………………………………. ۱۸۲٫۸ میلیون دلار معادل ۵۳۹ میلیارد تومان

بوئینگ۷۶۷-۴۰۰………………………………….. ۲۰۰٫۸ میلیون دلار معادل ۵۹۲ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۴۷-۸ باری………………………………. ۳۵۲ میلیون دلار معادل ۱۰۳۸ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۴۷ -۴۰۰F……………………………….. 270 میلیون دلار معادل ۷۹۶ میلیارد تومان

بوئینگ دریم لاینر………………………………….. ۲۶۱ میلیون دلار معادل ۷۶۹ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۶۷ باری…………………………………. ۱۸۵٫۴ میلیون دلار معادل ۵۴۶ میلیارد تومان

بوئینگ ۷۷۷ باری…………………………………. ۲۹۵٫۷ میلیون دلار معادل ۸۷۲ میلیارد تومان

هواپیماهای توابری و جنگنده تولید بوئینگ

C-17 گلوب مستر…………………………………. ۲۱۸ میلیون دلار معادل ۶۴۳ میلیارد تومان

A-10 وارثاگ……………………………………… ۲۰ میلیون دلار معادل ۵۹ میلیارد تومان

بوئینگ YAL-1…………………………………….. 700 میلیون دلار معادل ۲۰۶۵ میلیارد تومان

بوئینگ E-6 تاکامو…………………………………. ۱۴۲ میلیون دلار معادل ۴۱۸ میلیارد تومان

EA 18G گرولر……………………………………..۶۸٫۲ میلیون دلار معادل ۲۰۱ میلیارد تومان

F-15Eاسترایک ایگل………………………………..۳۶ میلیون دلار معادل ۱۰۶ میلیارد تومان

F-15 سایلنت ایگل…………………………………..۱۰۵ میلیون دلار معادل ۳۰۹ میلیارد تومان

F18 هورنت………………………………………..۴۱ میلیون دلار معادل ۱۲۰ میلیارد تومان

f-18سوپر هورنت………………………………….۶۶٫۹ میلیون دلار معادل ۱۹۷ میلیارد تومان

T45  گوشاک………………………………………۲۲ میلیون دلار معادل ۶۴ میلیارد تومان

درباره نویسنده

1540مطلب نوشته است .

۶ Comments on “هواپیماهای “برجامی”۱۱همین هواپیمارسید+مشخصات وقیمت”

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

تمام حقوق این سایت برای © 2018 pirastefar.ir. محفوظ است.
بهینه سازی وبسیما