اگرشهادت امام هفتم «تعطیل نشود»مالیات ندهید!آیت الله وحیدخراسانی

اگرشهادت امام هفتم «تعطیل نشود»مالیات ندهید!آیت الله وحیدخراسانی

اگر این حکومت گمراه«جمهوری اسلامی ایران» روز شهادت موسی بن جعفر (ع) را تعطیل نکند به آن مالیات نپردازید

حضرت آیت الله! شمااشتباه می کنید

چند روزی است که کلیپی در فضای مجازی دست به دست میشود که در آن حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید بیان میکنند که: ” اگر این حکومت گمراه، روز شهادت موسی بن جعفر (ع) را تعطیل نکند به آن مالیات نپردازید“. با توجه به آسیب های فضای مجازی از جمله تقطیع و صداگذاری در برخی از موارد، برای اطمینان یافتن از اصالت این عبارت به خبرگزاری های رسمی کشور رجوع کردم که متاسفانه جستجوی صورت گرفته تایید کننده عبارت منتسب به ایشان بود. اما در خصوص اظهارات آیت الله وحید:

۱- ائمه اطهار روشنایی بخش مسیر تعالی بشریت هستند و قطعا توسل به سلوک و منش آن بزرگواران تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی خواهد بود. اما آیا تکریم معصومین صرفا از طریق تعطیل نمودن ایام شهادت و ولادتشان میسر خواهد شد؟ مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور با افزایش تعطیلی مناسبت های مذهبی قابل حل است یا از طریق ارائه هنرمندانه سجایای اخلاقی بزرگان و رسوخ دادن ارزش ها در بطن جامعه ؟ آیا برآوردها نشان دهنده افزایش توجه مردم به ابعاد زندگی بزرگان دین، در صورت تعطیلی روز شهادت آنان است؟ آیا افزایش تعطیلات کشور به مناسبتهای مختلف ملی، مذهبی و آئینی آن هم در ایرانی که سرانه کار مفید رقم پائینی است، موجب آسیب دیدن اقتصاد کشور نمی شود. حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی نیز با اضافه شدن ایام تعطیلی به دلیل مناسبت های مذهبی بویژه در حوزه های علمیه مخالفت کرده بودند.

۲- آیا توصیه به نپرداختن مالیات بدلیل تعطیل نکردن یک مناسبت دینی اقدام درستی است؟ آیا جمهوری اسلامی با تمام نقاط ضعفش، نماد یک حاکمیت دینی نیست؟ شیعه مظلوم پس از چند صد سال توانسته است با علمداری حضرت روح الله، در عصر سکولاریسم فریاد حاکمیت الله را سر دهد و در این مسیر پر چالش، ایران نه تنها چشم امید شیعیان لبنان، سوریه، عراق، بحرین، پاکستان و .. است بلکه نقطه اتکای تمام مظلومان و مستضعفین دنیاست. پس آیا توصیه به نپرداختن مالیات آن هم در شرایط نبرد اقتصادی با امریکا و مشکلات متعدد معیشتی که البته ریشه در سوء مدیریت داخل دارد، تصمیم صحیحی است؟

۳- ربا در حکم جنگ با خداست و حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی از عبارت” گزینه نظامی خداوند در مقابل ربا ” استفاده می کنند. مردم از خود سوال میکنند که چرا واکنش تندی مانند عدم پرداخت مالیات در مواجهه با نظام ربوی یا حتی مفاسد اقتصادی، سوء استفاده از بیت المال و اختلاس صورت نمیگیرد؟

۴- مرحوم خانم مرضیه حدیدچی از همراهان امام خمینی  در پاریس نقل میکند که برخی از دوستان به مناسبت شب عاشورا جهت نذری، گوسفندی را خریداری و ذبح کردند و مقداری از غذای تهیه شده را هم برای منزل امام بردند اما امام خمینی به علت احترام به قانون فرانسه در ممنوعیت ذبح حیوان خارج از کشتارگاه، از خوردن غذا خودداری کردند. بله امام اینگونه به قانون احترام میگذاشتند. پس پرداخت مالیات در حکومت اسلامی به طریق اولی، چه از حیث شرعی و چه از حیث قانونی واجب است.

۵- بله شما اشتباه میکنید حضرت آیت الله. در فضای سیاسی و اجتماعی امروز انتظار بیشتری از علمای بلاد میرود. قطعا مرجیعت شیعه در طول تاریخ نقش بسزایی در زنده نگه داشتن شعائر داشته است اما امروز و در بیان مواضع بزرگان، توجه به مقتضیات و حساسیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امری ضروری است.

شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷-سایت الف

***

نقل کرده‌اند ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ آیت الله وحید خراسانی در خارج فقه گفته‌اند: «این مملکت باید در عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام یک پارچه سیاه پوش بشود اگر زمامداران مملکت غیرت دینی داشته باشند باید این ایام تعطیل رسمی بشود. این عمل است که باید انجام بشود اگر زعمای مملکت انجام دادند و الا ما به حول و قوه ی خدا این مطلب را عملی می کنیم تا نتیجه ی مطلب ظاهر بشود هفت سال در ظلم مطامیر آن هم مملکتی که یک طرف پسر او و یک طرف دختر او ، روز شهادت او مردم مشغول به کسب و کار باشند ؟! ای غیرتمندان شیعه فردا همت کنید بازارها را ببندید

به این حکومت اعلام کنید که اگر شهادت این امام تعطیل رسمی نشود ما مالیات به این حکومت گمراه نمی پردازیم.»

به نظرم اینگونه اصرارها و موضع‌گیری‌های آیت الله وحید خراسانی برای تعطیلی شهادت‌ ائمه (ع) افزون بر تشدید مشاجرات و چند دستگی میان مذهبیون، وهن مرجعیت شیعه را در پی دارد. مردم هنگامی که می‌بینند سطح بالای پیگیری مراجع تقلیدشان تعطیلی ایام شهادت است و ایشان هنگامی که هشتم ربیع تعطیل می‌شود از دولت و مجلس تشکر می‌کند و هنگامی که شهادتی دیگر تعطیل نمی‌شود آنها را گمراه می‌نامند، از مراجع و رهبران دینی دل‌سرد می‌شوند!

گرفتاری‌های دنیوی مردم را بگذاریم کنار، آیا مشکلات و گرفتاری‌های معنوی مردم با تعطیلی ایام شهادت حل می‌شود؟! شاید جناب آیت الله ایام شهادت در مجلس روضه حضور دارند و از آنچه در این تعطیلیها بر سایرمردم می‌گذرد آگاه نباشد، اما خوب است که نزدیکان ایشان، نه آمار سواحل شمال، بلکه اوضاع و احوال شهر قم را که از بیوت مراجع فاصله دارد، به سمع ایشان برسانند.

در سالهای اخیر آقایان از یک طرف از عدم عمق طلاب در درس‌ها گلایه می‌کنند و از طرفی روزهای بسیاری از ایام درسی حوزه را با عناوینی اینچنین به تعطیلی کشانده‌اند. آیا نمی‌شود هم به کلاس درس آمد و هم عزادار اهلبیت (ع) بود!؟ آیا نمی‌توان در ابتدای درس‌ها یاد اهلبیت (ع) را زنده کرد؟! چه کسی گفته است که تعطیل نکردن روز شهادت ائمه بر هتک حرمت آنها دلالت می‌کند؟!

با تعطیل کردن ایام شهادت در حوزه چقدر جایگاه معنویت و ولایت‌مداری طلاب را بالا برده‌ایم که می‌خواهیم نسخه آن را در کل کشور فراگیر کنیم؟! البته حق آن است که ابتدا ببینیم تعریف آقایان از معنویت و ولایت‌مداری چیست و ارتقای آن را به چه شکل می‌بینند؟! امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها…بگذاریم و بگذریم!
مهدی مسائلی در واکنش به اظهارات منسوب به آیت الله وحید خراسانی/جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ خبرگزاری مهر

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آیت الله وحیدخراسانی،پدرخانم آیت الله صادق لاریجانی«رئیس قوه قضاییه »است،حج اسلام محسن ومحمداسماعیل وحیدخراسانی ازفرزندان این بزرگوارهستند.

بیوگرافی آیت الله وحیدخراسانی

آیت الله میرزا حسین وحید خراسانی متولد ۱۳۰۰ نیشابور- از شاگردان آیت الله خویی است.

وی پس از گذراندن دوره ادبیات، دروس دوره سطح را از آیت الله حاج شیخ محمد نهاوندی فراگرفت. سپس وارد درس خارج فقه آیت الله میرزا مهدی اصفهانی و میرزا مهدی آشتیانی شد و به درجه اجتهاد رسید. علوم عقلی فلسفه و حکمت را از میرزا ابوالقاسم الهی و میرزا مهدی آشتیانی آموخت و در سال ۱۳۲۷ ه‍.ش در ری به دیدن آیت الله حجت کوه‌کمره‌ای رفت و پس از مذاکرات علمی اجازه اجتهاد گرفت. در ۲۷ سالگی به نجف رفت و در درس آیت الله میرزا عبدالهادی شیرازی و آیت الله حکیم و بالاخص آیت الله خوئی شرکت کرد. در سال ۱۳۹۰ هجری قمری به مشهد بازگشت و یک سال به تدریس پرداخت و پس از آن به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد.
ایشان از سال ۱۳۷۸ه‍.ق پس از تدریس سال‌های متوالی دروس سطح، تدریس درس خارج فقه و اصول را آغاز نمود. جلسات درس ایشان یکی از پر رونق‌ترین جلسات درسی حوزه علمیه قم است.
بعد از درگذشت آیت الله محمدعلی اراکی در سال ۱۳۷۳ه‍.ش، آیت الله وحید خراسانی به عنوان یکی از مراجع تقلید شیعیان مطرح شد و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نام او را در کنار شش مجتهد دیگر به عنوان کسانی که تقلید از آنها جایز است معرفی کرد.

تألیفات
آیت الله وحید خراسانی دارای آثار علمی زیادی هستند؛ از جمله:
شرح بر شرایع الاسلام،حاشیه‌ای بر کفایه،حاشیه‌ای بر مکاسب محرمه،حاشیه بر عروه الوثقی

واما

ممکن است یک نفر«آیت الله العظمی»باشدامابصیرت نداشته باشد که آب به آسیاب چه جریانی می ریزد!همانطورکه خواجه ربیع مشهدی(نام خواجه ربیع، ربیع بن خثیم است و ی از اصحاب حضرت علی بود)به حضرت علی گفتند:یاامیرالمؤمنین!شما انسان شایسته وبایسته ای هستیدواما«معاویه»هم انسان صالحی است، این خوارج هم آدمهای مؤمن واهل تهجدوجهادند،من نمیتوانم روبروی اینهابه ایستم(اینهارا ناصالح نمیدانم)مرابفرست درسرحدادت تابادشمنان  وکافران ومشرکین و«مجوس»بجنگم!که آمددرخراسان وهمینجاهم کشته شد وحالا هم متأسفانه مزارش این زاهدعابد بی بصیرت زیارتگاه است،

ایشان گاهی هیجاناتش غلیان می کند حرفهایی می زند که معلوم نیست چه می گوید ومرزهاوهنجارهارا می شکند!

چون حضرت آیت الله  حکومت جمهوری اسلامی را بخاطرتعطیل نکردن درروزشهادت امام هفتم«گمراه»دانسته اند وعراق راستوده اند بخاطراعلام تعطیلی دراین روز،خدمت آیت الله عرض کنم که اولاً این یک مصوبه نیست که دراین روزتعطیل بشود،بلکه نخست وزیر ازاختیارات خودش استفاده کرده وامسال راتعطیل اعلام کرده است ودیگراینکه  حکومت عراق کل کشورعراق راتعطیل نکرد بلکه کاظمین راتعطیل کرد،کاظمین که ازمحدوده بغداداست،بغدادتعطیل شد ،حالا بتبع ان چندشهرنزدیک به کاظمین هم تعطیل شد وتعطلی بخاطراین بوده که کارمندان وخانواده هایشان به سرمزار۲امام(موسی کاظم وامام جواد)بیایند همان کاری که درخراسان درسالروز شهادت امام رضاانجام می گیرد که مردمش می آیند برای زیارت برسرمزارش،واما اگرروزشهادت امام موسی بن جعفرتطیل بشود،چندنفر برتعدادعزادران افزوده می شود؟درتعطیلی این روزکارمندان به کجامی روند؟

وجهت اطلاع آیت الله وحیدعرض کنم،عراق روزهای جمعه وشنبه تعطیل رسمی است وروزهای پنجشنبه ،مثل پنجشنبه ماست ادارات

حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق دوشنبه (۲۰ فروردین ۱۳۹۷) دستور داد که ادارات دولتی استان بغداد، پایتخت این کشور به استثنای نهادهای خدماتی و امنیتی پنج شنبه هفته جاری به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) تعطیل باشند.

بتبع تعطیلی بغداد، شورای استان ذی‌قار از تعطیلی ادارات دولتی این استان در پنج شنبه هفته جاری خبر داده و شورای استان واسط نیز تصمیم گرفت بار دیگر به مصوبه پیشین خود مبنی بر تعطیلی ادارات دولتی در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) عمل کند.

شوراهای استان های میسان و بابل نیز امروز ۱۰آوریل۲۰۱۸(سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) اعلام کردند که پنج شنبه (۲۳ فروردین ۱۳۹۷) آینده ادارات دولتی این دو استان به همین مناسبت تعطیل می باشند

این در حالی است که شوراهای استان های بصره و دیوانیه نیز تصمیم گرفتند ادارات دولتی این دو استان در سالروز شهادت امام موسی کاظم تعطیل باشند تا کارمندان بتوانند در زیارت آن امام همام شرکت کنند.

*ایشان«آیت الله وحید» درسفرمقام معظم رهبری به قم،حاضرنشد ملاقاتش کند! ویاباسازندگان ،عوامل«فیلم مختارنامه»واکنش ناسنجیده ای داشت!

حضرت آیت الله بی بصیرت درسال۸۸ نظام جمهوری اسلامی را«دستگاه فاسد»معرفی می کند!آنهم بخاطراینکه درکشورایران مسیحیت وپاپ فاسد درایران نماینده«سفارت»دارد وتهدیدمی کند:من آبروی همه شمارامی برم!

وی به وحدت بین شیعه وسنی قائل نیست وحتی مخالف است واهل سنت را «ضاله»می داند وبه بزرگان وشعائراهل سنت(خلفای ثلاثین) دریک ویدئویی توهین می کند.

جفتک زدن یک آیت الله!

آیت الله  وحید خراسانی(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳) در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: «کار به جایی رسیده که بعضی ها یک جفتک می اندازند آیت الله می شوند،

یک جفتک دیگر می اندازند آیت الله العظمی می شوند، حالا هم جفتک انداخته می خواهند مرجع تقلید اعلم شوند»!

متأسفانه واکنش های ای بزرگوار«خوراک تبلیغاتی»برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی درآن ورآب واستکبارجهانی است  که خودش دروصفش اینچنین می گوید«جزقصور وتقصیر چیزی ندارم»  درادامه مطالب بیشتری ازحساسیتهای نابجای ایشان  خواهیدخواند.

آیت الله وحید خراسانی درفروردین ۱۳۹۰گفته بود: حرف های بسیار اساس تری دارم که در آینده به تدریج مطرح خواهم کرد و ممکن است نظرات من به هرکس که شما فکر می کنید هم بر بخورد.

آیت الله وحید در مرداد ۱۳۹۳ نیز چنین مسائلی دررابطه با شهادت امام ششم هم گفته بود:

اینه که در این مملکت آتشی زیر خاکستره. آن آتش زیر خاکستر همانه که یک عده بی شرم، بی حیا در همین مملکت به رأی همین مردم به همین مجلس آمدن و از مالیاتی که به اسم امام ششم گرفته میشه اینا ارتزاق می کنند. این بی شرم ها تصمیم گرفتن شهادت جعفربن محمد (علیه السلام) را از قلم بیاندازند. تعطیل رسمی رو ساقط کنند. این افکار مسموم در این مملکته! اگر امروز با وجود علم و دین عده ای نتوانستند ممکنه بعد این آتش زیر خاکستر بیرون بیاد. اینه که وظیفه ی مردم اینه شهادت امام ششم را مثل عاشورا که در اعماق نفوس ریشه دوانیده آنچنان احیا کنند که کسی جرأت نکند در مجلس شورای این مملکت همچه غلطی بکنه. اینها تصور کردند که ما خوابیم! این آرزو را به گور ببرید!

باید تمامتان بمیرید ولی این علم سر پا باشه.

شهادت جعفربن محمد (علیه السلام) عاشورای دوم باید بشه تا کمر همه اینها بشکنه! ممکنه همان ها که این نغمه ها را دارند بگن این علم ها چرا؟ این عزاداری ها چرا؟ باید بدانید این حرف ها از کجاست. همه این حرف ها منشأش اینه که این مذهب رو می خوان سُست کنند دیگه ورق بعد رو نمیگم.

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز   /   ور نه در محفل رندان خبری نیست که نیست.

***

 

سایت مشرق(۲۰ آذر ۱۳۸۹ ) می نویسد

در روزهای گذشته همزمان با انتشار اخباری مبنی بر نمایش چهره حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه، شاهد واکنش بسیار شدید آیت الله العظمی وحید خراسانی بودیم. البته از چندی قبل موضوع نمایش چهره حضرت ابوالفضل، به نگرانی بسیاری از مردم و حتی کاربران اینترنتی تبدیل شده بود و اتفاقا علمای بزرگوار دیگری نیز در این خصوص موضع گرفته بودند، اما نوع موضعگیری و اظهارات آیت الله وحید، با دیگران فرق هایی داشت.

ایشان به صراحت عوامل سریال«مختارنامه» را تهدید کردند و حتی آنها را محروم از سعادت دنیا و آخرت خواندند! این موضعگیری درباره افرادی بود که هیچ سوءنیتی درباره اهل بیت نداشتند و اتفاقا در سال‌های گذشته همه همت و سعی خود را معطوف به تبلیغ راه و شیوه اهل بیت کرده‌اند. حال آیا شدت واکنش آیت الله وحید، متناسب با اشتباه عوامل سریال مختارنامه بوده است؟

بدون تعارف و البته ضمن احترام به آیت الله وحید خراسانی، انتشار این اظهارات بازتاب خوبی نداشت. اما با توجه به جایگاه مرجعیت و شخصیت خاص آیت الله وحید، بسیاری ترجیح دادند سکوت کنند و از کنار این مساله بگذرند، اما سوالاتی در اذهان باقی ماند که اگر عوامل سریال مختارنامه با چنان نیتی، چنین واکنشی را می‌بینند، پس چرا هتاکان به اهل بیت که روزگاری در روزنامه‌های مملکت به صراحت عصمت و ولایت و شهادت اهل بیت را زیر سوال می‌بردند، مورد حمله آیت الله وحید قرار نمی‌گرفتند؟!

در ماه‌های اخیر نام ایشان به کرات در رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در آستانه سفر رهبر انقلاب به قم به اوج خود رسید و بسیاری از سایتهای ضدانقلاب از مخالفت آیت الله وحید با ملاقات با رهبری خبر دادند! بعد از پایان سفر هم، همان سایت‌ها از عدم چنین ملاقاتی به عنوان برگ برنده خودشان یاد کردند که این اظهارات ناشی از عدم شناخت دقیق آن‌ها بود.

این شایعات سرانجام باعث شد که عده‌ای از حوزویان نیز به عدم ملاقات ایشان با رهبر انقلاب اشاره کنند و توضیحات و حتی گلایه‌هایی را مطرح کنند. به عنوان مثال آقای خسروپناه علت اصلی عدم دیدار آقای وحید با رهبری را ناشی از حساسیت خاص ایشان به امور اهل سنت دانست و آیت الله انصاری شیرازی نیز ضمن گلایه از آیت الله وحید اظهار داشتند:«فتنه عجیبی بود. یدالله فوق ایدیهم و هو القاهر فوق عباده. خداوند متعال، قاهر است و نقش آیت‌الله خامنه‌ای، بدون تعصب، انصافاً نقش بسیار خوبی بود. من – من گفتم، غلط کردم – بنده خیلی در این روزها در تشویش هستم که چرا آقای وحید به دیدن آقای خامنه‌ای نیامده؟ و این واقعاً یک نقیصه‌ای شده است برای بیت ایشان!»

البته روزآنلاین با تقسیم بندی علما به مکاتب نجف و قم، مدعی مخالفت آیت‌الله وحید با نظام اسلامی و ولایت فقیه شده است، اما بعد از انقلاب ما علما و مراجع زیادی داشتیم که چندان به سیاست علاقه‌ای نداشتند و شاید نوع نگاهشان به ولایت فقیه با تفسیر امام خمینی تفاوت‌هایی داشت، ولی نه تنها با نظام اسلامی و ولایت فقیه مخالفت نکردند بلکه معمولا به مناسبت‌های مختلف اطلاعیه و بیانیه هم صادر می‌کردند. اما به هرحال آیت‌الله وحید علاقه‌ای به مسائل سیاسی و اجتماعی نداشته و ندارند و به شدت از صدور بیانیه و اطلاعیه هم پرهیز می‌کنند که این مساله ربطی به مخالفت با حکومت و ولایت فقیه ندارد، چرا که دغدغه اصلی ایشان دفاع از کیان مذهب حقه شیعه و اعتقادات شیعی و مقابله و رد مذاهب چهارگانه اهل سنت است.

البته مراجع دیگری همچون حضرات آیات مکارم و سبحانی نیز به مسائل اهل سنت می‌پردازند اما نکته اینجاست که حساسیت آن مراجع بیشتر مربوط است به فعالیت‌ وهابیت اما آیت‌الله وحید در سخنان خود به صراحت بزرگان اهل سنت را به چالش می‌کشند و حتی بارها تاکید کرده‌اند که طرف حساب او شیخ الازهر نیست، طرف حساب ایشان خود شافعی و ابوحنیفه و احمد بن حنبل هستند و آنها باید سر از خاک بردارند و پاسخ او را بدهند!

ایشان حساسیت خاصی به مسائلی چون وحدت شیعه و سنی دارند و اصولا منتقد طرح چنین مسائلی در جمهوری اسلامی هستند هرچند علنا با مساله وحدت مخالفت نمی‌کنند و فتاوایی نیز مبنی بر معاشرت و عیادت از بیماران اهل سنت از سوی ایشان صادر شده است.

البته متاسفانه با ورود و نفوذ عناصری مشکوک و فرصت‌طلب، گاهی فیلم و متن سخنان ایشان منتشر و واکنش‌هایی را در میان اهل سنت کشور ایجاد می‌کند. یکی دو سال پیش بود که انتشار سخنان ایشان در روز شهادت امام جعفر صادق، حساسیت‌های زیادی را در میان اهل سنت به وجود آورد که دفتر ایشان مجبور شد با طرح پرسش و پاسخی، آن را جبران کند!

چند ماه قبل نیز بسیاری از روحانیون و طلاب فعال در عرصه‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان برای بررسی مسائل و مشکلات آن استان به قم آمده بودند. یکی از گلایه‌های مطرح شده توسط آنها، شکایت از نوع فعالیت برخی ‌مبلغان اعزامی آیت الله وحید به استان سیستان بود!/بنقل از وبلاگ آهستان(امید حسینی) /پایان

***

         دیدار فرزندان آیت الله وحید خراسانی با رهبر معظم انقلاب

خبرآنلاین سه شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹درگزارشی می نویسد: شب گذشته ادامه دیدار علما و فضلای حوزه علمیه ( در محل اقامت رهبر معظم انقلابرهبر معظم انقلاب)، فرزندان آیت الله وحید خراسانی بهمراه جمعی از علما با ایشان دیدار کردند، شب های گذشته نیز مراجع تقلید و جمع کثیری از علما، فضلا و اساتید تراز اول حوزه علمیه  با ایشان دیدار کرده بودند،این دیدارها معمولا پس از نماز مغرب و عشا صورت می گیرد.

***

آیت الله وحید به ملاقات ولی فقیه زمان رغبت نکردند وامادرنیمه تیرماه۱۳۹۲ چنان مشتاقانه به ملاقات یکی ازمسئولین مملکتی آمدند که اورادرصدرنشاندند وکلی تمجیدوتعریف کردندکه آن عالم فقید درخاطراتش می نویسد…حضرت آیت‌الله العظمی وحید با نگاهی معنادار در پاسخ فرمودند: همم الرجال تسقط‌‌الجبال و جملاتی معنادار ایراد کردند و گفتند: ویژگی کم‌نظیر شما این است که: هم درد دارید و هم درک، خیلی‌ها فقط یکی از این دو را دارند

عجیب تراینکه درهمین سالی که به دیدارولی فقیه زمان نرفت وحتی وساطتت آیت الله استادی راهم نپذیرفت،عدم تمایل خودرا به پذیرش رهبرمعظم انقلاب دربیت خودش راهم نشان داد!ولی باخانواده های زندانیان ماجرای فتنه دربیتش دیدارداشت.

برچسب : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

1540مطلب نوشته است .

One Comment on “اگرشهادت امام هفتم «تعطیل نشود»مالیات ندهید!آیت الله وحیدخراسانی”

  • قیمت پله گرد wrote on ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۷, ۱۰:۱۱

    اصلا فکر نمیکردم حقیقت داشته باشه!! فکر کنم دلیل اصلی این حرفشون کهولت شن باشه. والا مادر بزرگ ۹۰ ساله من اواخر عمرش واقعا هیچ حرف درست و حسابی نمیزد.

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

تمام حقوق این سایت برای © 2018 pirastefar.ir. محفوظ است.
بهینه سازی وبسیما