درصورت عدم پرداخت بدهی مکالمه  موبایل –اول یکطرفه می شود بعد۲طرفه قطع می شود وسرانجام سلب امتیاز

در صورتی که مشترکان اپراتورهای همراه به موقع به پرداخت صورتحساب تلفن همراه خود اقدام نکنند، ممکن است به رویه‌های قطع بدهی دچار شده و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، می‌تواند به سلب امتیاز سیم‌کارت بینجامد؛ زیرا اپراتورها مجازند طبق ساختاری که از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، با مشترکان بدهکار برخورد و خط آن‌ها را قطع کنند یا اگر این نپرداختن‌ها ادامه داشته باشد، به سلب امتیاز از خط اقدام کنند.

در خطوط دائمی همراه اول، پیامک صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد برای کلیه مشترکان ارسال می‌شود.

مهلت پرداخت صورت‌حساب، ۲۱ هر ماه است.

۱-در صورت عدم پرداخت قبض طی دو دوره متوالی، ۷۲ ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترک ارسال

۲-پس از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن قطعِ یکطرفه‌ی پایان‌دوره خواهد شد.

۳- پس از رسیدن صورت‌حساب میان‌دوره به ۸۰ درصد ودیعه، پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می شود.

۴- بدهی به ۱۰۰ درصد ودیعه برسد(ودیعه صفرشود)، خط قطعِ یک‌طرفه‌ی میان‌دوره می‌شود.

ودایع خطوط متفاوت بوده و در حال حاضر برخی خطوط مشمول طرح افزایش سقف اعتبار قطع هستند.

با توجه به نوع قطع پایان‌دوره یا میان‌دوره،

۵-دو هفته تا یکسال بعد خط قطع دوطرفه می‌شود.

۶-بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یک‌ساله برای مشترک ارسال می‌شود.

۷-درنهایت در صورت عدم پرداخت بدهی، بر اساس مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری خط سلب امتیاز می‌شود.

دریافت صورتحساب باپیامک

در خطوط دائمی ایرانسل، مشترکان با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۵۴۵۵ می‌توانند از خلاصه صورت‌حساب دوره گذشته باخبر شوند و نیز برای دریافت صورت‌حساب از طریق ایمیل، وارد پورتال کنترل حساب اینترنتی (ecare) شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب کنند و یا با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۵۴۵۹، از دوره‌های آتی صورت‌حساب خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

اگر بدهی بیشتراز ۱۲هزار تومان باشد

در صورتی که مبلغ صورت‌حساب برای کاربران دائمی ایرانسل، بیشتر از ۱۲هزار تومان باشد، قبض کاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همچنین مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب «ایرانسل من» همواره میزان کارکرد خط خود را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورت‌حساب به صورت اینترنتی اقدام کنند.

پس از صدور صورت‌حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، کاربران تا روز ۲۸ ماه‌های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت‌حساب‌های جدید، کاربران می‌توانند حداکثر تا سه دوره و تا مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.

اگرباهمه اخطارها -بدهی-پرداخت نشود؟

در صورتی که مشترک تا مهلت مقرر صورت‌حساب را پرداخت نکند، پس از چهار روز خط ایرانسل دائمی به طور خودکار به حالت تعلیق یک‌طرفه درخواهد آمد. پس از گذشت ۵۷ روز از تعلیق یک‌طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودکار به حالت تعلیق کامل (دو طرفه)

درخواهد آمد. اگر پس از گذشت ۱۴۰ روز از صدور صورت‌حساب (۵۱ روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسویه‌حساب نشود، شرکت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و امتیاز مالکیت را سلب کند./۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایسنا-بااندکی اصلاحات

برای اطلاع ازمیزان بدهی سیمکارت ایرانسل دائم 

شماره گیری کد ‌ #۲*۱*۵۵۵* 

برای حداعتبار:

  • شماره‌گیری ۷۰۰ و سپس دنبال کردن دستورالعمل‌ها
  • شماره گیری کد ‌ #۵*۱*۵۵۵*

برای  هرگونه تغییر ویاافزایش حداعتبار:

  • شماره‌گیری ۷۰۰ یا ۹۰۰
  • َشماره گیری کد ‌ #۲*۷*

آمار سیمکارتها تاشهریور۱۳۹۵

  • َشماره گیری کد ‌ #۲*۷*

آمار »سیمکارت»ها تاسال شهریور ۱۳۹۵

بهره برداری از نخستین مرحله شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه سال ۱۳۷۳در شهر تهران با ۲۴ سایت بی.تی.اس (BTS) و با ظرفیت ۹ هزار و ۲۰۰ شماره آغاز شد.
روند واگذاری تلفن همراه از آن سال صعودی بوده است و بر اساس گزارش دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص دسترسی به ارتباطات تلفن همراه تا پایان خرداد ماه امسال نشان می دهد

در مجموع ۹۳۸ میلیون و ۴۷۵هزار و ۱۵۰ خط تلفن همراه تا پایان خردادماه امسال در کشور واگذار شده،

اما در مجموع ۷۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۲۷۵ خط تلفن همراه دایر و فعال است.
براساس این آمار، تا پایان پارسال ۱۴۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۶۶ سیمکارت واگذار شده تلفن همراه در کشور عنوان کرده است.
ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا پایان سال گذشته ۹۶٫۵۸ درصد بوده که اکنون این ضریب نفوذ ۹۷٫۵۹ درصد اعلام شده است.
اکنون سه اپراتور رسمی در کشور کار ارایه خدمات تلفن همراه را به مشترکان برعهده دارند.
براساس آمار، همراه اول با در اختیار داشتن ۴۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۸۴۳ مشترک فعال توانسته بازار غالب را با ضریب نفوذ ۵۶٫۰۲ درصدی در دست گیرد و سهم بازاری معادل ۵۷ درصد از ارتباطات سیار کشور داشته باشد.
ایرانسل هم به عنوان دومین اپراتور بزرگ کشور با در اختیار داشتن ۳۰ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۴۵ مشترک فعال توانسته به ضریب نفوذ ۳۸٫۸۴ درصدی برسد و سهم بازاری معادل ۴۰ درصد از ارتباطات سیار کشور داشته باشد.
رایتل نیز اکنون ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۱۸۷ مشترک فعال دارد که ضریب نفوذ آن معادل ۲٫۷۳ درصد است و سهم سه درصدی از بازار ارتباطات کشور دارد.
همراه اول تاکنون نسبت به ایجاد پوشش شبکه نسل دو در یک هزار و ۲۴۲ شهر و۴۳ هزار و۷۷۰ روستا و ۷۰ هزار کیلومتر جاده ، ایجاد پوشش شبکه نسل سه در ۵۳۹شهر و ۶۰۱ دهستان، ایجاد پوشش شبکه نسل چهار در ۳۱ شهراقدام کرده است.
اکنون یک هزار و ۱۴۹ شهر و دهستان و جاده تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه( ۳G )و ۲۷۰ شهر و دهستان و جاده تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه( ۴G )ایرانسل قرار دارند .
شاخص رشد متوسط روزانه داده(دیتا) که درابتدای کار دولت یازدهم ۳۳ ترابایت بود اکنون و در شهریورماه امسال به ۳۸۷ ترابایت در بخش سیار رسیده است.
همین شاخص در بخش ثابت نیز که در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۷۵ ترابایت بود اکنون به یک هزار و ۹۲۴ ترابایت در شهریور ماه امسال رسیده است.
همچنین تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت (ثابت و سیار) که در شهریور ماه ۱۳۹۲ سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود اکنون به ۳۰ میلیون نفر در شهریورماه امسال رسیده است.
ظرفیت پهنای باند آدرس های اینترنتی (IP) داخلی که در شهریورماه سال ۱۳۹۲ حدود ۶۲۴ گیگابیت برثانیه بود اکنون به ۴ هزارگیگابیت برثانیه در شهریورماه امسال رسیده است.