خبرگزاری “راشا تودی” متعلق به کدام کشوراست؟RT

خبرگزاری « راشا تودی» متعلق به کدام کشوراست؟

راشاتودی(RT ) خبرگزاری روسی با نام کامل « Russia Today» درآوریل ۲۰۰۵(بهمن ۱۳۸۳)تأسیس شد.

این خبرگزاری درزادگاهش بنام  «راسیا اِسوودنیا»معروف است ولی نام بین المللی آن«راشاتودی» (RT) است.

RT از وابستگان برند رسانه ای روسی« TV-Novosti » است و از خبر گزاری «ریا نووسیتی» نیز به عنوان مادر این شبکه یاد می شود. که بنحوی زیرنظر دولت روسیه اداره می شوند.

شبکه چند زبانه راشاتودی ، نخستین گام تاسیس خود را به زبان انگلیسی  در آوریل  ٢٠٠۵( بهمن ۱۳۸۳) با  دستور نخست وزیرروسیه(میخائیل فرادکوف) برداشت و در دسامبر ( آذر ۱۳۸۴) پخش رسمی خود را آغاز کرد.

موفقیت و نفوذ راشاتودی در منطقه، اروپا و امریکا موجب ازدورخارج شدن «خبرگزاری ریانووسیتی» شد..

«استولنا میرانیوک» مدیر اجرایی موسسه دولتی «ریانووستی »در مراسم افتتاحیه شبکه راشا تودی ۱۰دسامبر ۲۰۰۵(۱۹ آذر ۱۳۸۴) در مسکو با انتقاد از جریان یک سویه خبری در جهان گفت:  متاسفانه درک غرب از روسیه فقط با سه کلمه مرتبط است: کمونیسم، برف و فقر. ما می خواهیم تصویر درست وکاملی را از زندگی در کشور خود به جهان ارایه کنیم.

درباره نویسنده

2047مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

تمام حقوق این سایت برای © 2019 pirastefar.ir. محفوظ است.
بهینه سازی وبسیما